Muut ryhmät

Tanssiharjoittelun vastapainoksi ja monipuolisten harrastusmahdollisuuksien lisäämiseksi Spiralissa toimii tanssi- ja ryhmäliikuntatuntien lisäksi muitakin ryhmiä. Näitä ovat mm. erilaiset kehonhuolto-, liikkuvuus-, ja Pilates-ryhmät.

Pilates

Pilates-menetelmä on Joseph Pilateksen (1883-1967) luoma kehonhallintatekniikka, joka vahvistaa keskivartalon syviä lihaksia, syventää hengitystä ja opettaa liikkumaan fysiologisesti oikein. Pilates-tunteja ohjaa lajiin perehtynyt tanssin ammattilainen, Santtu Otsamo. Santun tunneilla Pilatekseen yhdistyy terveysliikunnan nykytietämys, sekä uusin tutkimustieto tuki- ja liikuntaelinharjoittelusta. Tunnin tavoitteena on edistää kehonhallinnan kautta lihaskuntoa, hyvinvointia ja mielen tasapainoa. Pilates-tunnit sopivat kaikille ikään ja kuntotasoon katsomatta, ja ovat erinomainen lisä jokaisen tanssijan viikkoharjoitteluun.

Miksi Pilates?

  • ryhti paranee
  • keskivartalon kannatus kohenee
  • sentit sulavat vyötäröltä
  • stressin sietokyky kasvaa

Liikkuvuus- ja kehonhuolto

Kehoa huoltava ja ryhtiä korjaava tunti. Tunnilla tehdään liikkuvuutta sekä kehonhallintaa parantavia harjoitteita, jotka auttavat vähentämään liikunnasta ja istumatyöstä aiheutuvia lihaskireyksiä. Palauttavan ja huoltavan harjoittelun avulla pyritään ehkäisemään kehon liiallista kuormittumista.

Tunnilla tehtävät harjoitukset tehdään oman liikkuvuuden ja päivän kuntotason mukaan. Tavoitteena rentoutunut, palautunut keho.